ظرفیت پذیرش رشته ریاضی در کنکور

در این مقاله میزان ظرفیت پذیرش دانشجو در کنکور سراسری ریاضی 99 1400 را بررسی می نماییم. متقاضیان شرکت در کنکور گروه آموزشی علوم ریاضی در پنج دوره می توانند اقدام به ثبت نام در دانشگاه کنند. این دوره ها شامل دوره های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان ( پردیس بین الملل )، غیر انتفاعی و پیام نور می باشد و دانشجویان می توانند با توجه به کارنامه اولیه کنکور سراسری خود 150 کد رشته را به ترتیب اولویت آن ها در فرم آنلاین سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ثبت کنند.

ظرفیت پذیرش دانشگاه ها برای کنکور 1400 اعلام شد. مشاهده جدول کامل: ظرفیت پذیرش کنکور 1400

ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ریاضی 99- 1400

 دانشگاه های مختلف در تمامی رشته ها دارای ظرفیت های خاص خود می باشند که هر ساله سازمان سنجش قبل از آغاز زمان انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام به انتشار دفترچه انتخاب رشته ریاضی می کند که شامل ظرفیت پذیرش رشته های گروه آزمایش ریاضی در دانشگاه های مختلف است. در این مقاله به بررسی میزان ظرفیت دانشگاه های گوناگون در کنکور رشته ریاضی 99 خواهیم پرداخت.

ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی ریاضی
پذیرش در دانشگاه های مختلف به دو صورت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و پذیرش بر اساس رتبه و نمره آزمون انجام می شود. تاثیر معدل در کنکور 99 سی درصد در نظر گرفته شده است به صورتی که 25 درصد تاثیر مثبت دیپلم و 5 درصدتاثیر مثبت پیش دانشگاهی. برای داوطلبان نظام  جدید 30 درصد تاثیر مثبت دیپلم ( پایه دوازدهم ) اعمال می شود.
 

جدول ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی گروه آزمایشی ریاضی در دوره های مختلف کنکور 99

دوره                                       با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی

روزانه                                                         43487

نوبت دوم ( شبانه )                                       7663

سهمیه مناطق محروم، زلزله زده و سایر مصوبات 643

دانشگاه فرهنگیان ( ویژه داوطلبان آزاد)         3124      

دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی                  3275

دانشگاه پیام نور                                          944

جمع کل                                                     59136                 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کنکور سراسری یکی از مهم ترین آزمون هایی است که سالانه در کشور با جامعه آماری وسیعی برگزار می گردد. به طور کلی، پذیرش در کنکور سراسری به دو صورت پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و پذیرش بر اساس اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی انجام می شود. دانشگاه ها و موسسات آموزشی، همواره دارای ظرفیتی مشخص و تعیین شده هستند، اما با توجه به شرایط موجود و نیاز هر یک از این دانشگاه ها به جذب دانشجویان جدید، ظرفیت پذیرش داوطلبان در هر سال ممکن است دارای تغییرات و تفاوت هایی باشد که عمدتا سازمان سنجش آموزش کشور به ارائه آن می پردازد.

در سال جاری به علت وضعیت ایجاد شده به خاطر شیوع ویروس کرونا، فعالیت های بسیاری از ارگان ها، مراکز، موسسات و مشاغل دستخوش تغییراتی شده است و ممکن است برایتان سوال باشد که آیا پس از انتخاب رشته کنکور 99، مقوله میزان ظرفیت پذیرش داوطلبان کنکور سراسری نیز در زمره موارد مذکور قرار می گیرد یا خیر؟

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کنکورهای سال 99 با همه سختی های شرایط خاص کرونایی برگزار شدند و مدتی است که داوطلبان کنکور سراسری سال 99 در انتظار اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی هستند.

بنابر آمار سازمان سنجش آموزش کشور در آزمون گروه علوم ریاضی و فنی امسال 135 هزار و 436 نفر شرکت کردند.

35 درصد از شرکت کنندگان این کنکور زن و 65 درصد مرد بوده اند.

امسال در مجموع ظرفیت پذیرش در این گروه با احتساب دانشگاه فرهنگیان و مناطق محروم 59 هزار و 136 نفر است.

امسال ظرفیت پذیش در دوره های روزانه 43 هزار و 487 نفر، در دوره های نوبت دوم یا شبانه 7 هزار و 663 نفردر دوره های پیام نور 944 نفر و در دوره های غیر انتفاعی 3 هزار و 275 نفر است.

جمع بندی

در این مقاله به ظرفیت دانشگاه ها در دوره های مختلف روزانه، شبانه ( نوبت دوم )، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی و دانشگاه پیام نور پرداخته ایم جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی و یا کسب نمره قبولی در کنکور سراسری می باشد که بر اساس کد رشته انتخابی این امر متفاوت است. در صورت هر گونه ابهام در انتخاب رشته و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در دوره های متفاوت می توانید با مشاورین صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید برترین مشاورین کشور در صدای مشاوران برای خدمت رسانی به شما حاضرن.


 

 

ظرفیت در پذیرش در رشته ریاضی در کنکور سراسری 99 چند نفر است؟

 

ظرفیت پذیرش در رشته ریاضی در کنکور سراسری 99 در دانشگاه های مختلف 59136  نفر است که در دانشگاه های مختلف به اختصار در مقاله شرح داده شده است.

در کنکور سراسری در چه دوره هایی می توانیم شرکت کنیم؟

متقاضیان شرکت در کنکور ریاضی در پنج دوره می توانند اقدام به ثبت نام کنند این دوره ها شامل دانشگاه روزانه، دانشگاه های شبانه، دانشگاه های پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور تشکیل شده اس

ارسال دیدگاه جدید

تصویر کد امنیتی ثبت نظر